خطو قرمز های که رد شدند !

خط قرمز های کشور که نباید در مذاکرات هسته ای رد می شدند ! رد شدند ! پیروی از ولایت یعنی این ؟ شما مذاکرات کنندگان کدام حرف آقا را عمل کردید ؟خط قرمز

کدام دستاوردی را بدست آورده اید که اینگونه خوشحال هستید و سیر تبریک های هست که به جانب شما روانه است ؟ 

بله بنده هم تبریک میگوییم بخاطر امتیاز های که دادید و چیزی بدست نیاورده اید !

قرار بر این بود که توافقی دو مرحله‌ای صورت نگیرد که اکنون انجام گرفته است.

  1. قرار بود تحریم‌ها با سه شرط «همگی»، «یکجا»، و «در ابتدای توافق» مورد «لغو» واقع شوند، اما اکنون در زمینه تحریم‌های اصلی و موثر بر کشور، یعنی تحریم‌های کنگره آمریکا، قرار شده است «توقف اجرا» درباره‌ی «بخشی کوچک (تنها تحریم‌های صرفاً هسته‌ای)» از تحریم‌ها، آن هم به صورت «تدریجی» و «پس از انجام تعهدات ما و بعد از رضایت آژانس» اتفاق بیفتد.
  2. قرار بود ظرفیت غنی‌سازی 190 هزار سو را حفظ کنید و حداقل برای تأمین سوخت رآکتور بوشهر خودکفا بشویم که این موضوع با پذیرش فعالیت تنها 5060 سانتریفیوژ نسل یک طی 10 سال، به توان 6-5 هزار سو در سال محدود شده و از آن گذشته نیز حق ایران برای رسیدن به توان غنی‌سازیِ حداقل 190هزار سو را به کلی در بیانیه‌تان مسکوت گذاشتید و حتی بعد از 25 سال تضمینی به دسترسی ایران به صنعت واقعی هسته‌ای دریافت نکرده‌اید.
  3. قرار بود هیچ یک از مراکز هسته‌ای کشور بسته نشوند و به طور خاص مرکز فردو صنعتی بماند که اکنون طبق اعلام خود آقای ظریف، فردو تبدیل به یک سایت تحقیقاتی بدون امکان غنی‌سازی و حتی وجود مواد شکافت‌پذیر در آن شده (در واقع یک مرکز غیرهسته‌ای)، و طبق توافق اعلام شده توسط آمریکا حتی «ایران موافقت کرده حداقل به مدت 15 سال در فردو تحقیقات و توسعه مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم را نیز انجام ندهد»!
  4. قرار بود رآکتور اراک آب سنگین بماند، اما با پذیرش تغییر دادن قلب رآکتور اراک و اینکه «هسته اصلی (کنونی) رآکتور اراک نابود شده یا از کشور خارج شود»، عملاً فقط اسم «آب سنگین» برای رآکتور اراک حفظ شده است!
  5. قرار بود حق تحقیق و توسعه ایران کاملاً حفظ شود که حداقل به مدت 10 سال به کلی از دست رفته است و پس از آن هم موکول به رضایت آژانس انرژی اتمی و طرف غربی شده است.
  6. قرار بود ایران اگر تولید و به کارگیری ماشین‌های سانتریفیوژ خود را متوقف می‌کند، لااقل سانترفیوژهای فعلی خود را حفظ کند، که این موضوع در فردو و نطنز با برچیدن سانتیفیوژها زیر پا گذاشته شده است.
  7. قرار بود امتیاز بازگشت ناپذیر ندهید که از بین رفتن انبوه سوخت تولید شده (کاهش ذخایر اورانیوم کشور از 10،000 کیلوگرم به 300 کیلوگرم) و بازطراحی اساسی رآکتور اراک و برچیدن تأسیسات فردو بعضاً به هیچ وجه بازگشت پذیر نیستند و یا بسیار مشکل قابل بازگشت هستند.
  8. قرار بود به موضوعات غیرهسته‌ای ورود نکنید که با گنجانده شدن تأمین نظر طرف مقابل در مسأله ابعاد احتمالی نظامی (PMD) به مسأله موشکی نیز در مذاکرات ورود کرده‌اید و این امکان را برای طرف غربی فراهم نموده‌اید که به موازات پرونده هسته‌ای، پرونده موشکی ایران را نیز باز و دور جدیدی از باج‌گیری را آغاز نماید.

همه این‌ها در حالی است که حتی بعد از مدت اجرای این توافق ابداً تکلیف تحریم‌ها و صنعت هسته‌ای کشور مشخص نشده است! و همین را باید دلیل این همه خرسندی مقامات آمریکایی از این توافق دانست؛ از جمله موضع رئیس شورای روابط خارجی آمریکا که به صراحت اعلام کرد: «به گونه خوشایندی از بیانیه لوزان حیرت کردم. دستاورد کنونی از آنچه انتظار داشتیم هم اساسی‌تر و قابل توجه‌تر بوده است».

دل نوشت !

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

خدا عاقبتمونو بخیر کند با این توافق نامه هسته ای !

خدا کند عهد نامه ترکمانچای تکرار نشود ان شاءالله که این تجربه سخت و بد دوباره تکرار نشود

دلواپسیم ، دلواپس آینده کشور ! که با یک خنده ختم بخیر می شود ! نتیجه این مذاکرات و توافقات در آینده مشخص می شود مثل حال که عهد نامه ترکمانچای یک عهدنامه ننگین به حساب می آید.

از خـــون جوااااانان وطــــن لــــاله لالــــه دمیــــده ..

از ماتم سرو قدشان، سرو خمیده
در سایه گل بلبل از این غصه خزیده
گل نیز چو من در غمشان جامه دریده..

بهای سنگین

گری سیک " عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا و تحلیل گر ارشد مسائل خاورمیانه موسسه خاورمیانه دانشگاه کلمبیا "گری سیک

دیروز در کنفرانسی مرتبط با توافق هسته ای :

توافق بهترین راه برای تغییر رژیم در ایران  می باشد .

مشاهده فیلم کامل کنفرانس : http://livestre.am/553xu

اطلاعات بیشتر درمورد این کنفرانس http://goo.gl/9u2brt

بعضی وقتها برای نفوذ در دل دشمن باید همرنگ آن ملت شد و حرف آن مردم را به زبان آورد ! با توجه به تحریم های اقتصادی کشور عزیزمان و اهمیت اقتصاد در امور زندگی مردم ایران اگر به توافق هسته ای برسیم ضرر این توافق بیش از سود آن می باشد ! وقتی مردم ایران میفهمند تنها راه برون رفت از مشکلات دوستی با امریکاست و تسلیم شدن برابر آن کشور ، کلمه مرگ بر امریکا حذف می شود و مردم به سمت امریکا کشیده می شوند و اعتماد مردم ایران نسبت به امریکا جلب می شود . و این آن چیزی است که امریکا میخواهد تا با اعتماد مردم در دل ما نفوذ کرده و همانند قبل انقلاب اسلامی و همچون حال عربستان ، افغانستان ، پاکستان هر غلطی خواستند بکنند. 

"دشمنان ما صریحاً میگویند که هدفشان از فشارهای اقتصادی یک هدف سیاسی است. هدف آنها این است که مردم ایران را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهند؛(۱۱) توجّه بفرمایید؛ البتّه بله، «مرگ بر آمریکا»، چون آمریکا آن عامل اصلی این فشارها است و خودشان هم اصرار دارند بر اینکه متمرکز بشوند روی اقتصاد ملّت عزیزما. هدفشان چیست؟ هدف این است که مردم را در مقابل دستگاه قرار بدهند؛ این را صریحاً میگویند که میخواهیم فشار اقتصادی بیاوریم تا وضعیّت مردم سخت بشود و مردم وادار به اعتراض بشوند در مقابل دولت و در مقابل نظام اسلامی. این را صریحاً میگویند البتّه بدروغ گاهی ادّعا میکنند که طرف‌دار ملّت ایرانند که این دروغها را نمیشود باور کرد و نباید از دشمن باور کرد، لکن هدفشان همان هدف سیاسی است. بیانات امام خامنه ای در حرم مطهر رضوی "

حضرت آقا میفرمایند : دشمنان ما که طرف مقابل ملّت ایران قرار دارند – که عمده هم آمریکا است – اینها دارند با تدبیر و سیاست‌گذاری حرکت میکنند. این را ما کاملاً توجّه داریم، میفهمند که دارند چه‌کار میکنند؛ آنها به این مذاکرات احتیاج دارند، آمریکا به مذاکرات هسته‌ای بسیار احتیاج دارد. این اختلافاتی هم که می‌بینید در بین آمریکایی‌ها هست، سناتورهای آمریکا یک‌جور، دولت آمریکا یک‌جور، این معنایش این نیست که اینها به این مذاکرات نیازمند نیستند؛ نه، آن جناح مقابل دولت، مایل است امتیازی را که در این مذاکرات وجود دارد، به نام حریفش که حزب دموکرات است ثبت نشود؛ دنبال این هستند. به این مذاکرات احتیاج دارند و این مذاکرات را برای خودشان لازم میدانند امّا ابراز استغنا میکنند.  بیانات امام خامنه ای در حرم مطهر رضوی 

خوب دلیل تلاش حزب دموکرات برای به نتیجه نرسیدن توافقات هسته ای چیست؟ چرا با این همه عقب نیشینی دیپلماتهای ایرانی و تسلیم در برابر امریکا بازهم مخالفت میکنند ؟و در مقابل حزب حاکم امریکا قرار گرفته اند ؟ خوب دلیلی جز این نیست که می خواهند به اسم خودشان این افتخار را ثبت کنند ! چرا این افتخار است برا امریکا ؟ دلیلش چیزی جز حیله گری امریکا برای تغییر رژیم و نفوذ در دل کشورمان نیست !

برای شناخت دشمنان کشورمان اللخصوص امریکا بهای سنگینی میدهیم که در آینده متوجه این بها می شویم .

چهار تذکر رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای

با توجه با دور جدید مذاکرات " لوزان 2 " و اهمیت این موضوع چهار نکته از تذکرات امام خامنه ای در موضوع هسته ای که در سخنرانی در حرم مطهر رضوی ایراد شد بازنشر مینمایم امید است مفید واقع شود .

رفع تحریم‌ها جزو موضوعات مذاکرات است؛ نه نتیجه آن

در اولین روز سال ۹۴، یکی از محورهای بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی، ذکر چهار نکته درباره مسئله‌ی مذاکرات هسته‌ای پیش رو بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن بیان این نکات به پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا که ملت ایران را به پذیرفتن زورگویی‌های طرف آمریکایی دعوت کرده بود نیز پاسخ دادند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت دور جدید مذاکرات هسته‌ای بخشی از فیلم این سخنرانی را بازنشر کرده است:

1.آمریکا به مذاکرات هسته ای بسیار احتیاج دارد

اوّلاً در زمینه‌ی مسائل هسته‌ای، دشمنان ما که طرف مقابل ملّت ایران قراردارند – که عمده هم آمریکا است – اینها دارند با تدبیر و سیاست‌گذاری حرکت میکنند. این را ما کاملاً توجّه داریم، میفهمند که دارند چه‌کار میکنند؛ آنها به این مذاکرات احتیاج دارند، آمریکا به مذاکرات هسته‌ای بسیار احتیاج دارد. این اختلافاتی هم که می‌بینید در بین آمریکایی‌ها هست، سناتورهای آمریکا یک‌جور، دولت آمریکا یک‌جور، این معنایش این نیست که اینها به این مذاکرات نیازمند نیستند؛ نه، آن جناح مقابل دولت، مایل است امتیازی را که در این مذاکرات وجود دارد، به نام حریفش که حزب دموکرات است ثبت نشود؛ دنبال این هستند. به این مذاکرات احتیاج دارند و این مذاکرات را برای خودشان لازم میدانند امّا ابراز استغنا میکنند.....

جنگ نرم

در جنگ نرم عواطف و احساسات جوانان نشانه گرفته می شود و با سوق به سمت لذت گرایی جوانان را از پایبندی به قانون و اعتقادات و دین بی تفاوت می کنند .

در انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله از اعتقادات و تعصب جوانان استفاده شد تا ایران پیروز شد . دشمن با شناخت همین گزینه های روی میز ایران ..همین گزینه ها را نشانه گرفته و با سست کردن جوانان از پایبندی به دین ، اعتقادات،تعصبات دینی ،شهادت طلبی و امید به آینده ی سبز مهدوی سعی در به بیراهه کشاندن ما جوانان را دارد حال با استفاده از ماهواره ، واردات لباسهای مبتذل و به فحشا کشاندن سینما و به خورد دادن افکار خودشان توسط سینمای ایران ، برگزاری جشن های مختلط و...تا حالا توانسته است پیروز شود . باید مسئولان نسبت به این امر مهم اقدامات فوری صورت بدهند .

شرط اول در جنگ نرم ، باور این جنگ میباشد که باور کنیم جنگ نرمی هست .

در آرزوی شهادت !

«ما سینه زدیم بی‌صدا باریدند
از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند
ما مدعیانِ صفِ اول بودیم
از آخر مجلس شهدا را چیدند»

فقط به معنای این شعر امام خامنه ای پی بردن که تا خواست جمله آخر را بخواند نتوانست جلو بغض خود را بگیرد. بله شهدا را چیدن از آخر مجلس ..شهدای که بدون شیله پیله بودن بدون تکبر و غرور بودن ، بدون ادعا و خاکی ..

و ازاین غافله کسائی ماندن که مدعی صف اول بودن و غرورشان اجازه نمیداد در آخر صف بنشینند...

از انقلاب یمن تاانقلاب ایران

اتحاد و همدلی و انسجام نیروهای مردمی یمن و مقاومت در برابر ظلم و بیگانگان همانند اوایل انقلاب جمهوری اسلامی ایران که با روی کار آمادن دولت مردمی برخی از کشورهای زورگو و متجاوز مخالف بودن و منافع آنها به خطر می افتاد دست به هرکاری زدن از کودتای نوژه گرفته تا اقدامات منافقانه ی بنی صدر که هیچ کدام به ثمر ننشست .

غربی ها به سرکردگی امریکا و سگ پیر انگلیس با رژیم بعثی عراق که از دولت ایران نفرت داشت و آرزوی حمله به ایران و تشکلیل کشور عربی از چند کشور به ریاست صدام در آرزوهای خود می پروراندن ... با به جلو انداختن صدام و آغاز جنگ نابرابر هشت ساله که صدام را به غلط کردن انداخت . حالا عربستان را به باتلاقی حل دادن که در آمدن از آن باتلاق دست خودش نیست . مردمان با غیرت یمن ان شاءالله حماسه ای به پا خواهند کرد که رژیم بعثی عربستان نابود شود .

یمن

انقلاب یمن که مدتی دچار رکود شده بود دوباره شدت گرفت و لرزه به تن دشمنان اسلام و مقاومت و شیعه انداخت .

غربیها و کشورهای عربی که در صدر آنها عربستان از قدرت گرفتن تشیع هراس دارد و از ایجاد کشوری مانند ایران در خاورمیانه هراس دارد باهمکاری و کمک های چند کشور عربی و غربی بامداد دیشب به یمن با 150 هزار نیرو و 100جنگنده حمله کرد و چندجای مهم یمن را بمباران کرد .تا شاید انقلابیون یمن عقب نشینی کنند و یمن را تقسیم کنند .

یمن مطمئنا جواب هوشمندانه ای به عربستان خواهد داد که از تجاوز غافلگیرانه پشیمان میشوند .

هرچند دچار جنگ نرم در داخل کشور و داخل خانه ها هستیم ولی جنگ سخت ما در فراتر از مرزهای ایران می باشد مثل عراق ، سوریه،یمن،فلسطین..

فال نیک !

بسم رب الزهراء

سلام 

از جنوب ایران برگشتم !

به قول دوستم میرن اونجا شفا میگیرند میاند بنده رفتم مریض شدم اومدم ...

من این مریض شدن را به فال نیک گرفتم چون در جای و بخاطر کاری که کردم مریض شدم

غروب شلمچه باران شدید گرفت همه زیر باران خیس شده بودم ... یه خانمی با بچه هاش گم شده بود داشت دنبال اتوبوس کاروانشون میگشت منم دلو زدم به دریا هرچند دیر کرده بودم دویدم در طوفان و باران تا کاراوانشونو پیدا کنم الحمدالله پیدا شد اما بعد سرمایی خوردم ..

و مریض شدن را به پای از بین رفتن گناهانم گرفتم..

انتظار !

بسم رب المهدی 

سلام آخرین نوشته بنده تا 5 فروردین که از راهیان نور برگردم. پیشاپیش عید فاطمی بر شما مبارک التماس دعا.

نشسته ام در کنج گوشه ای از اتاق! نماز میخوانم , دعا میکنم , روزه مستحبی میگیرم , خلاصه بندگی خداوند میکنم!

اما پیروی از ولایت فقط در  حرف! کمک به مظلومان  نه در عمل ، چون خودم مهمترم! انفاق به درماندگان ، کمک به در راه مانده گان  نه ! امربه معروف و نهی از منکر  نخیر , چون خطر داره!

خلاصه بگم نشسته ام گوشه ای و به محیط اطرافم بی تفاوتم , دستهای خودمو بالا میگیرم و بلند میگوییم اللهم عجل لولیک الفرج!

میگوییم مهدی جان بیا! آقا بیا که پیر شده ام انقدر انتظار کشیده ام!

فقط و فقط تمام انتظار و عمل ما در یک کلمه "مهدی بیا" خلاصه می شود!!! نه خودسازی،نه تقوا,نه معرفت,نه ایمان,نه انجام واجبات,نه دیگرهای دیگر..

از ولایت پیروی نمیکنم و فقط میگوییم  امام بیا! ....

ويژه نامه دهه فجر

سلام با نزديك شدن به ايام الله دهه فجر ويژه نامه ي با عناوين زير ترتيب دادم اميدوارم موثرواقع گردد

1- رويدادهاي 12بهمن 1357                      2- رويدادهاي 15بهمن1357


3- رويدادهاي 17بهمن1357                       4-  رويدادهاي 21بهمن1357


5- شعارهاي انقلابي مردم                             6-ماجراي كاپيتولاسيون درايران  


9- بررسی علل جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی      10- رويدادهاي13و14بهمن1357


11-رويدادهاي 16بهمن1357                             12-رويدادهاي 19و20بهمن1357


13- رويدادهاي 22بهمن1357                            14- شعارهاي انقلابي مردم2


15- جهان و نهضت بيداري اسلام   16- ویژه نامه ولایت فقیه   17- سرودهاي انقلاب اسلامي     


19- انقلاب اسلامي ايران، جلوه هايي از الطاف امام عصر(علیه السلام)

20- اگر تاريخ تكرار شود و ايران برود، جهان اسلام رفته است‏

21- امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری

22-نهضت امام خمينى زمينه ‏ساز ظهور دولت‏ حضرت مهدى (عج)

23-مشروعیت حکومت اسلامی از منظر امام خمینی (رحمت الله علیه)

24- پى آمدها و دست آوردهاى انقلاب اسلامى چه بود؟

25- الگوى زن مسلمان، الگوى زن غربى

26- امـام و جـوانـان، گذشته، حـال و آينـده

27- پوشش زن در اديان الهى 

28- انقلاب اسلامـى و تجـديـد حيـات زن مسلمـان 

29- سوغات رضا خان از غرب !

حضرت مهدی در قرآن

در قرآن، آيات بسيارى وجود دارد كه به شهادت روايات مستند و معتبر، درباره حضرت مهدى(عليه السلام) و قيام جهانى او نازل گرديده است.
مهدی در قرآن

در كتاب شريف «المحجّة فى ما نزل فى القائم الحجّة(عليه السلام)» كه توسط محدث بزرگوار، مرحوم سيد هاشم بحرانى و با بهره گيرى از ده ها جلد كتب تفسير و حديث، تأليف گرديده، مجموعاً (132) آيه از آيات كريمه قرآن ذكر شده كه در ذيل هر كدام يك يا چند روايت در تبيين كيفيت ارتباط آيه با آن حضرت(عليه السلام) ، نقل شده است.

در اينجا به ذكر چند روايت در اين مورد، بسنده مى كنيم:....
ادامه نوشته

آنچه باید درباره جریان شیرازی­ ها و فرقه جدید افراطی شیعه دانست؟

هفته برائت، لعن عایشه، ترویج قمه زنی و مخالفت با ایران و حزب الله و...آنچه باید درباره جریان شیرازی­ ها و فرقه جدید افراطی شیعه دانست؟
گروه افراطی تشیع

اشاره: یکی از جریاناتی که در دو سه سال اخیر قوت گرفته و در حال رشد و نمو است جریان جعلی شیعه نمایی است که در حاشیه و متن بیوت یکی از مراجع تقلید قم به نام شیرازی شکل گرفته است. جریانی که یکی از بسترهای رشدش را از طریق هیات­های مذهبی دنبال می­کند. این جریان غیرمعقول که بدون نگاه به مکان و زمان و بدون توجه به مسائل جاری در جهان اسلام، به اشاعه بدعت­هایی می­پردازد که نتیجه آن جز کشتار شیعیان بی­گناه نیست.

شبکه‌های ماهواره­ای متعدد، امپراتوری اینترنتی و مراکز وسیع آموزشی در کشورهای مختلف اسلامی، تنها ثمره بخشی از حمایت‌های مادی و توزیع پول‌های کلان این جریان است. این در حالی است که کشورهای اروپایی شبکه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران را می‌بندند و شبکه المنار حزب­الله در بسیاری از ماهواره‌ها توقیف شده و اجازه پخش ندارد. این جریان باوجود اینکه ادعای حمایت و دستگیری از تمام شیعیان و محبان اهل بیت را دارد، اما در ماجرای سوریه کوچک­ترین اظهارنظری نکرده است. حتی زمانی­که دشمن در صدد تخریب مرقد مطهر حضرت زینب(سلام الله علیها) بود هیچ عکس ­العملی از این فرقه نشان داده نشد. تکته جالب ماجرا جایی است که تنها جریان مسلمانی که بعد از تکفیری‌ها علیه سید حسن نصر الله در لبنان فعالیت می‌کند، این جریان است............

ادامه نوشته

روحانی شهید مسلم خسروی

روحانی شهید مسلم خسروی

موقع رفتن گفت: مادر دعا نکن که برنگردم
به نیاز دل من نگاه کن مادر، پر شده ام از در خواست های مکرر، نمی
خواهم دلت را بشکنم، «مادر دلم برای حضرت زهراء(س) تنگ شده» مادر دعا نکن که برنگردم، کاسه آب را پشت پایم نپاش، دعا کن که دعای مادر زود مستجاب می شود.
بگو پسرم را سپردم به سیدالشهداء...
بعد سرش را جلو آورد، سرش را محکم و استوار بوسیدم.
توی دلم گفتم برو مادر سپردمت به فاطمه الزهراء(س)...
خندید و رفت...
روحمان به یادشان شاد ...

نجواهايى با يوسف زهرا عليه السلام‏

بسم رب المهدی روحی فداک

با سلام و عرض ادب خدمت بازدیدکنندگان عزیز
بنابر مشغله درسی که داشتم چند وقتی دسترسی به اینترنت نداشتم و فعالیتی در عرصه مجازی انجام نمیدادم ، که ان شاءالله بعد از اتمام امتحانات پایان ترم مشغول به سربازی حضرت صاحب الزمان (عج) میکنم .
جسم و جانتان خدایی مارو از دعای خیرتون بی نصیب نگذارید . یا مهدی زهرا (عج)

نجواهايى با يوسف زهرا عليه السلام‏

1. هنگامى كه برادران يوسف نزد وى آمدند، از گذشته‏ ى خود ، اظهار پشيمانى كردند. يوسف نيز اشتباه آنان را به یادشان نياورد ، بلكه بى‏ درنگ آنان را بخشيد و از خداوند براى ايشان ، بخشش خواست.

 قال لاتثريب عليكم اليوم يغفراللَّه لكم و هو ارحم الراحمين.(1)

 

 (يوسف) گفت: امروز ملامت و توبيخى بر شما نيست. خداوند، شما را مى‏ بخشد و او مهربان‏ترينِ مهربانان است.

 اى يوسف زهراعليه السلام! ما نيز در حق شما، ستم‏هاى فراوانى كرده ‏ايم. ناسپاسى‏ ها و قدر ناشناسى ‏هاى ما از شمارش بيرون است. با اين حال ، بر اين باوريم كه بزرگوارى شما از كرم يوسف افزون‏تر است. پس عاجزانه از شما مى ‏خواهيم در روز موعود، آن‏گاه كه به محضر مبارك شما آمديم، ستم‏هاى ما را فراموش كنيد. ناسپاسى‏ هاى ما را به دل نگيريد و ما را ببخشاييد. از خداوند نيز براى‏ مان آمرزش بخواهيد..............
ادامه نوشته